gravatar

La la la la Kerjalah sangat.

[Mode: Noah - Separuh Aku]

Salam dan ding dong ding semua..

         Actually gua dah draft lama dah entri ni, tapi haramjad malas nak habiskan. Makin lama makin kosong jiwa menulis gua. Mana tidak, makin tua ni makin sibuk kerja dan hadap perangai mak nenek bos, manager dengan perangai kebudak-budakkan operator walaupun sudah tua bangka. Masa chill gua pun habiskan dengan Dota. Ok dah intro membebel.

       Dah hampir setahun lebih gua kerja, 5 bulan lebih sebagai trainee aka kuli batak, lepastu sambung jadi employee atas sikit dari kuli batak sampai sekarang. Umur pun dah cecah 25 dan keatas, so gua cepat emosi, emosi betul bila pekerja under gua tak ikut guideline yang mana dah tetap dan kesan tidak mengikut guideline tu gua akan kena soal dengan manager keatas macam machine gun non-stop. Terlebih panas tu bila lu balik kerja sedang berehat dekat rumah pun kena menjawab dekat whatsapp. Oh lupa nak cakap, itulah antara sebab gua benci teknologi. Teknologi membuatkan manusia malas nak mampus. Pergi meninggal nak buat meeting dekat Whatsapp bagai.

          Well, sepanjang lu kerja dekat kilang ni, lu dapat tengok bermacam jenis kerenah dan telatah, dan bagi gua, gua buat kawan je dengan semua, even lu cina, vietnam, indo ke apa ke. At least dapat la serba sedikit dengar dan belajar latar belakang diorang. Dan part yang seronok tu, tengok diorang cuba explain masalah diorang dekat gua mengunakan bahasa melayu rojak yang amat teruk. Sampaikan entah mende yang dia cakap pun gua tak paham kadang. Naik meroyan semata nak paham. Sudahlah guna bahasa melayu rojak, dicampur dengan lenggok bahasa yang entah mana dapat. Kadang lepas gua settle masalah tu, gua duduk seseorang gua tergelak, power jugak gua tangkap meaning apa yang dia nak cakap walaupun serupa bahasa alien.

          Bila dah masuk alam kerja ni, gua ada macam macam jenis perangai dan semuanya bergantung kepada situasi. Contoh, nak lari meeting, nak mengular, nak melepak, nak bantai tidur. Semua tu sekali sekala je datang bila mood malas tu keluar. Tapi sikap yang gua titik beratkan waktu bekerja ni simple, habiskan kerja/ settle your work within your time frame. Meaning to say, don't drag it or involve other people. Itu sedikit sebanyak dapat mendisiplinkan lu, at least orang lain senang nak deal dengan lu kedepan nanti. Buatkan orang lain senang untuk bekerja dengan lu.

         Ah, gua rasa gua patut ubah blog ni jadi blog kerjaya, dah macam pakar motivasi cabuk pulak membebel ntah mende. Gua rasa gua patut stop sekarang sebelum keluar cerita kawan-kawan gua mengorat awek indo bagai. Till then, gua chaow dulu. Bye awak yang comel, cantik, putih gebu, yang sudi baca blog buruk ni.












P.S: Kadang kita rasa down, fuck up dengan kerja yang ada, tapi ingat, ada lagi insan dekat luar sana tak punya kerja, tak sesenang kita yang tak perlu kerja keras membanting tulang semata untuk mencari rezeki. Jadi bersyukur. Tak gitu?

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads