gravatar

Personal Online Diaries?

[Mode: Don Omar - Danza Kuduro Feat Lucenzo]

" Kalau kita buat blog kenalah tulis dengan ikhlas."

         Selalukan kita dengar orang cakap ke hulu ke hilir camtu..so..betul lah tu..tapi..ramai yang tak sedar pun..yang tahu..nak kejar populariti..ok..gua tuju ayat tu dekat diri sendiri..karang cakap tak sedar diri..yedak?..sory kalau entri ini menyentuh peribadi sedikit..

          Oleh sebab tulah banyak sangat blog sekarang ni..so..gua bukan nak cakap ape sebenarnye..budaya sesetengah masyarakat khususnya blogger kadang-kadang buat gua garu kepala each time terbaca ke..tersesat blogwalking ke..
kalau nak cakap pasal blog pasal diri sendiri..memang la banyak..nak salahkan sesiapa pun sebenarnya tak boleh..sebabnya..definasi blog tu sendiri terlalu luas..lain perspektif lain kegunaan..

Many blogs provide commentary or news on a particular subject; others function as more personal online diaries.-Wikipedia.
          So..tak perlulah rasanya sikap sesetengah pihak yang suka sangat condemn blog orang lain ke ape..gua tahu..kita berjalan ke blog orang tu..untuk mencari sesuatu yang menarik..kalau tak menarik..buka tak sampai 2minit..terus blah camtu aje..so..tak boleh la jugak nak assume semua orang yang tulis blog tu untuk menyampaikan..kadang-kadang nak berkongsi cerita..takkan kita nak tengking kut..tak pasal nanti kena " Ni blog aku..engkau ape kisah..".
Ada ala-ala bunyi mcm farmville je...

       Gua pun newbie lagi kiranya..yela..baru setahun dua menanam jagung..pakai tangan..tak pakai mesin macam orang-orang hebat yang dah 5 ke 6 tahun dalam dunia blog ni..tapi..tak perlula kan label-label sape-sape sebagai loser ke..senget ke ape ke..sebab awal-awal kita lahir pun mula dengan meniarap, baru boleh berdiri dan belajar berjalan..ade ke keluar-keluar terus main aci kejar dengan doktor...

        Lagi pun..hebat sangat ke diri kita kalau sekadar tulis sampai 5-7 tahun..tapi dengan Dia kita tak jaga..bukan apa...bukannye blog nak menjawab nasib kita bila kena soal nanti...memang la pumpangpumpang kita cakap dalam blog nampak macam hebat..orang puji sikit..bangga tak hengat..lepas tu mula la sindir, kesat bahasa, perli segala bagai...dapat lesen dah nak kutuk orang lain dengan perasaan bangga tu?..macam gua pernah cakap dalam entri ini..sikit-sikit nak tunjuk ego..ape kita dapat?

       So..berbalik kepada ayat pertama gua tuh...tulislah blog tu..tak kisah berbayar ke free of charge ke..tulis dengan ikhlas..niat untuk menyampaikan..tak kisah jugak nak berkongsi..moga bak kata orang..datang dengan tangan kosong..bawak balik dengan sesuatu..tak kisah lah pengalaman orang untuk buat sempadan ke..maklumat terkini ke..janji ada buah tangan lah kira..tapi jangan pulak ada yang datang sebagai kawan..balik sebagai lawan..apa guna tulis entri kalau sekadar nak cari lawan..korang gi lempang orang sesuka hati pun dah dapat lawan free-free...



P.S: Kalau nak bergaduh pun..tak perlu bertumbuk ke up entri tak puas hati ke..cuba ambil yang elok sikit..lawan chess ke..lawan melukis ke..leh la jugak menajamkan skill bukan dapat lebam free-free..

P.S: Kalau orang baru belajar..tak perlu label sebagai loser...baik lagi dari tak tahu nak jaga adab bercakap..loser bahasa la kire..opsss...jangan marah gua derrrr...

Dengan blog boleh dapat pahala dan juga dosa korang tahu?

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads