gravatar

Ordinary man with an ordinary environment

[Mode: B.o.B. - Nothin' On You (Feat Bruno Mars)]

Salam..yeah..life sometime full of sunshine and sometime fill up with darkness..emotional can easily be manipulated by surrounding and our sense of feeling...sometime we imagine it to end up with beautiful ending, but what’s actually happen is not like we imagine and wanted..life..

Gua sangat terkilan dengan dunia..dengan semua orang yang suppose to have a better life now on tapi don’t get what they are actually deserve of..gua tak nak blame anyone anyside..nak salahkan kerajaan, siapa yang memilih mereka kalau tidak lain tidak bukan kita..everyone have to blame themselves.

Memamg kita hidup cuma sekali didunia ni..tapi pernah ke lu orang fikir or dah tak ingat langsung yang tempat yang kita hidup sekarang ni hanyalah “persinggahan” semata-mata..gua tak paham..tengok kanan, tengok kiri, masing-masing nak berebut harta dunia, kemewahan duniawi sampaikan sanggup menindas sesama agama, bangsa, adik beradik dan sebagainya..gua nak tanya satu je..”HARTA-HARTA/POPULARITI YANG LU ORANG KEJAR TU BOLEH JAMIN ATAU BOLEH BELI TIKET KE SYURGA KA?”..gua tahu gua bukan ustaz ke, penceramah ke..tapi gua amat-amat terkilan dengan situasi sekarang..

Gua tahu..amat susah isu ini diketengahkan sebab melibatkan semua pihak..dan semua pihak tu mempunyai nafsu serta kepentingan peribadi yang farking exclusive kononnya..but at the same time creating so many problem to others..farking perfect eh? apa boleh buat..nafsu serakah masing-masing susah sangat nak dipenuhi, yang tahu menyusahkan orang lain..bodoh.

Gua memang tak pandai berkata-kata..yes..sebab gua dah banyak berubah..dari klasik ke entahapeguanaklabelpuntaktahu..zaman gua rasa berbahasa lembut ni gua rasa tak sesuai lagi dengan zaman orang yang suka melucah,membabikan orang lain, memantat kepala otak orang lain..dan yang paling penting masing-masing nak menjadi pihak yang orang pandang sebagai maha benar,tulus, jujur,innosen dan sebagainya..

At last, gua harap lu orang yang baca ni tak tergolong dalam jenis-jenis yang gua mention..sebab kalau lu orang tak nak orang lain buat ape yang lu orang tak suka kepada diri lu atau keluarga lu ke, lu orang tak payah nak buat apa yang orang lain tak suka..sebab once orang benci..orang akan benci selamanya..

 

 

 

 

 

 

 

 

P.S: Susah nak buat orang sayang kita, tapi senang saja nak buat orang membenci kita selamanya.

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads