gravatar

Cubit dalam kedah kata gertu...

[Mode: La Roux - Bulletproof]
 
Selamat tengah hari to uolz and salam..
 
Pernahkan korang dengar apa itu cubit..cubit orang dulu-dulu tak sama dengan cubit sekarang..tak percaya cuba mintak nenek korang cubit -bg yang still ada-...diorang dulu-dulu evenpun cubit macam mana pun mesti sakit dan plus pasti ada bekas..paling kurang seminggu merah..
Part paling best sekali kalau nak cubit korang agak-agak dekat mana? Ya..gua ada jawapannya..perut..memang "sedap" lah kalau kena dekat perut..mau senget-senget time kena cubit tambah yang kena cubit pusing-pusing tu...
 
Bab cubit perut ni..gua teringat masa zaman gua budak-budak..darjah satu..gua ingat lagi nama cikgu perempuan tu..Sabrina namanya -gua ingat cubit,gua ingat nama ni-..bukan apa bhai..tiap kali time cikgu ni masuk kelas..budak-budak nakal seangkatan dengan gua mesti diam sambil buat muka inesen..
 
Tiap kali kelas matematik je..semua jadi pelajar contoh boleh ambil anugerah disiplin..tiap kali math..pasti ada yang kena cubit...tak cubit kena tengking..tak kena tengking,tangan jadi mangsa pembaris kayu kuning besar gedabak panjang..bak orang kata..sakit dapat malu dapat kalau tak siap homework..
 
Gua kan bukan budak yang baik..pemalas..suka sakat budak perempuan..kesian bapak gua yang time tu jadi cikgu penolong kanan HEM dekat sekolah tu..nak dijadikan cerita...gua tak siap keja math satu hari tu..gua dalam hati dah tak sedap..kena turn gua check homework..kantoi..ape lagi..hinggaplah gertu-cubit orang kedah panggil- dekat perut inesen gua..gua hanya mampu senyum nampak gigi time kena cubit..sakitnye gua jerit dalam hati..kang tak pasal kena high level punya cubit..
 
Cubit cikgu gua ni bukan pesen cubit biasa..dia bagi yang package punya..tak de kurang tak ade diskaun..pusing+kecik+tarik naik atas..lepas peristiwa hitam tu..gua tak pernah tak siap lagi..gua ingat gua seorang je rasa sakit..budak-budak lain pun sama riak muka time kena cubit..
 
Dan gua ingat lagi..cikgu yang sama..pernah tarik rambut budak perempuan gara-gara dia tak siap keja rumah..menangis usah dicakap..dan yang paling gua kesian dekat seorang budak ni..dia boleh dikira OKU jugaklah-pesen lambat sikit learning process-..cikgu ni tak paham gamaknye..budak tu kena cubit sampaikan dia terkencing dalam seluar..
 
Naik darjah dua..gua dapat berita yang cikgu tu dah pindah sekolah..dan sejak tu jugaklah gua pesen takut dengan cikgu math...silap-silap kena baling buku keluar kelas..maluseyh..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
P.S: Cikgu sekarang kalau buat camtu, gua berani jamin...tak 1juta kena saman..kereta kena calar lepas sekolah...

M. Faiz Syahmi betoi.! betoii..!

adeh. nostalgik gila skolah rendah.
BTS ahakss..
but i beg to differ.. keghetu....lainn skit...like: keghetu daun... ejaan gertu? uhh ye ker

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads