gravatar

We don't realize it..

Salam dan selamat sejahtera..

Everyone got their own hope..to be what we dream of..be a pilot..be an engineer..senang cerita..want to be someone yang succeed in life..to be someone that can be proud of..the way to make it..not all of us can make it..include me..but.



All of us..when we are in that process of chasing our dream..we never thankful..never thankful to Him for everything we ever had..sebab ape aku cakap macam tu..it's the truth ok..kita selalu tengok orang lain..bandingkan diri kita dengan orang lain yang lebih dari kita..yang mana kita selalu cakap dekat dri sendiri.."kalau aku boleh lebih dari dia.."..kita buat tu kan?

Tambah lagi...for those yang mungkin..terjatuh...tersungkur tatkala kita kejar erti hidup..dan mungkin antara kita..kecewa hanya sekadar putus cinta..kecewa kerana tidak mampu mencapai hajat yang kita kehendaki..dan aku tahu that feeling..aku sendiri sedang merasakannya..bukan senang nak terima kenyataan..bukan senang nak berdiri balik bila kita dah jatuh...tak semudah kita cakap.." I'm ok.." or " I'll be ok soon"..tak semudah tu..

Kadang-kadang ada antara kita..yang kecewa dengan hidup ni..senang sangat ambil jalan mudah..menghukum diri sendiri dengan kelar diri...makan racun..bunuh diri dan sebagainya..bagi aku..aku sendiri pernah terniat nak commit suicide..tapi..aku still kuatkan hati..walaupun iman aku tak kuat..tetapi aku still hoping for Him..biar Dia yang menghukum aku dengan kesalahan yang mungkin aku lakukan daripada menghukum diri sendiri...Life ain easy as we dream of.

Ada certain people di antara kita..suka blame others..marah orang..maki orang lain..tapi sebenarnya diri sendiri yang salah..kita tend to blind our eyes..pekakkan telinga dari kesalahan kita sendiri..aku tahu..sebab aku sendiri pernah rasakan macam tu..each time bad thing happen to us..kita blame everyone around us..sometime we blame Him cause put that faith to us..consequent of that..kita jadi hopeless..then start buat benda bodoh..benda bodoh yang dirasa logik bila kewarasan tiada lagi diminda..Syaitan bangga bila kita dah berjaya hilang harapan kepada Allah. 

Semua because of one thing..we never thankful untuk semua benda yang pernah kita ada..kita selalu kejar benda yang belum pasti..memang susah sangat nak bersyukur..tambah lagi bila dalam mood kecewa..macam-macam fikiran negative datang.."aku dah takkan berjaya..".."Tiada lagi harapan buat aku"..itu yang akan hadir dulu..even aku sendiri..pernah terfikir macam tu..my bad then...aku percaya..tiap kali kita terfikir macam tu..kita langsung tak nampak apa yang kita sebenar ada...

Aku ada video nak kongsi..each time aku tengok video ni..aku tersentuh hati sampai aku sendiri tak boleh tahan air mata aku...sebak..sangat sedih...dan tiap kali aku tengok..satu je dalam kepala..memang aku tengah menghadapi kegagalan...memang aku pernah gagal tapi aku still ada tangan..ada kaki..ada mata..ada hati..ada nyawa untuk terus hidup di bumi Allah ni..ada orang lain yang lebih malang nasibnya dari kita..semua kita hadapi memang kita tak mintak..siapa mahu hidup dalam susahkan?.

Aku nak kongsi ayat yang orang motivasi tu. beri.." Memang susah untuk senyum dalam kesusahan, sedangkan masa tu kita dalam kebingungan..yang mana kita tak tahu berapa lama nasib malang yang kita akan tempuhi..dan kita tidak tahu sama ada boleh atau tidak kita tempuhi hari-hari yang penuh ujian tu...tetapi sedarlah..apa kemampuan yang boleh kita lakukan.."..kalau korang rase nak memotivasikan diri..carilah keyword "Nick Vujicic"..mungkin sedikit sebanyak boleh buat kita berfikir...













P.S: Kadang-kadang..kita tak tahu sejauh mana kita mampu bertahan..tapi percayalah...kuatkan diri..selesaikan masalah dengan berhemah..bukan dengan cara melarikan diri..Dia sentiasa mendengar keluhan kita..

Unknown Yeah, rasa bermotivasi sekali.. :)
Da LovaC @Amirul Faiz Abd. Razak
^_^

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads