gravatar

Okey dan okey dan okey...


Haiz...leceh betul..sangat leceh..tapi nasib aku anggap itu sebagai cabaran..sabar jela cik akak enchi abang oi..penat oi..penat..nak jadi dj bukan senang..mau senyum sorang-sorang..kasi hepi itu konti..bagi orang dengar tu gelak-gelak..tul tak?


Actually..tadi...boleh kira satu hari la jugak..aku cuba jadi dj untuk station radio aku sedirik berbekalkan wireless streamyx yang entah dari man tersesat masuk dalam wilayah persekutuan aku neyh..all fine actually..tapi biasalah kan..kadang-kadang ada arah melintang jugak..antara kerenah-kerenah yang aku terpaksa hadapi..ialah:

Aku :  Weyh A,B,C and D..try jap ni..leh dengar tak..

A,B,C,D: Okay-okay...

Situasi A
A: weyh..tak boleh dengar pun...
Aku: Ek..try engkau bukak link ni..kalau tak boleh..link ni..
A: Okay-okay...
[5 minit kemudian].
Aku: Boleh tak??[Buzzz!]
A: Jap-jap...
[5 saat kemudian]
A: Tak boleh la..tak keluar apa-apa playek pun...
Aku: Okeh-okeh..lupakan je k..

Situasi B
B : web slow la..
Aku : Okeh..engkau try guna player ni..masukkan benda ni..dalam ni..tekan ni..blablablabla...
B : Okey-okey...aku try..
[8saat kemudian].
Aku : [Buzzz!]...Boleh tak?
B : tak boleh jugak..
Aku : Haila...okey-okey...try guna player ni plak...tekan sini..copy paste ni..tekan ni...blablabla..
B : Jap..jap...
[3 saat kemudian]
B: Ha..boleh dah boleh dah..sekarang ni ada Timba Land ka?..
Aku : Ha...good-good..
[4 saat kemudian]
B : Weyh...aku kena out dah ni..
Aku: Ek..ok-ok..take care...[dalam hati..sigh].

Situasi C
C : Weyh..leh dengar dah..dulu-dulu awat susah tak taw nak dapat..
Aku: Oh..good-good..
[8 minit kemudian]
C : Weyh-weyh...apasal dia berhenti sendiri ni...
Aku : Er...try refresh..ada masalah server sikit tu..satgi okeh balik..
C: Okeh-okeh..
[10minit kemudian]
C : Weyh-weyh..ni tak dengar balik ni..refresh ka..?
Aku: A'ah..refresh-refresh..hee..
C : La...dia berhenti lagi..fade up dah aku..kechiwa dah ni..malas dah nak dengar....asyik-asyik tak dak lagu aku nak..oit ahmad..mai link radio ko lak la...
Aku : Hahahaha..[sigh lagi]..

Situasi D
Aku: [buzzz!]...
D : Aaaaa?
Aku : Leh mintak tolong? Bizi ka?
D : Aaaaa...bizi..bizi...layan minah ni jap..dia cakap nak balik uni dah..
Aku : Okeh-okeh sory kacau kau date..[sigh.......]

Kesimpulan:
Situasi A : Tak apo lah then..hari laen ada lagi..[kalau ada semangat lagi]
Situasi B : Baru nak tunjuk express gembira  melalui percakapan...tapi..ok fine..
Situasi C : Aku taw la..server aku ni free ja...tak bayar mahal macam ahmad...tapi tak palah..aku dah cuba terbaik penuhi apa yang patut....fine..
Situasi D : Tak habis-habis dengan perempuan..perempuan..perempuan..fine..

Moral of the story..malas dah aku lepas ni..penat aje duk merepek sorang-sorang macam ada orang dengar yedak?..

Aku ingat lagi cerita burung pipit yang membawa air untuk memadamkan api yang membakar Nabi Ibrahim..walaupun kecil..tapi berusaha..tapi still ada burung lain perli dan pandang rendah kemampuan burung pipit tu..

Nak buat macam mana kan..tak semua orang berpuas hati dengan apa yang kita try usahakan..cuma aku tertarik jawapan burung pipit tu...

At least usaha kecil ku ini menjadi bukti yang aku berusaha untuk menyelamat kekasih Allah..


P.S: Susahkan nak buat orang lain terima usaha kita..sigh...

hanis aleeya aka gadis sepi weh! nak dengar lagi laa.. deii.. tak minat sgt buka blog kubi.. cm buka blog 18sx.. [sekali dia masuk sini mmg mampus den..]
Bukan Eciz adus daling gua ni.






jangan putus asa oke.






janganla putus asa oke.






mana link radio?






bila on air?






gua peminat setia radio online ni. ;))
inchek pelukis apa lagi buleh aku cakap..?
huhu.

cuma..

aku xpaham quote last tu.,

"At least usaha kecil ku ini menjadi bukti yang aku berusaha untuk menyelamat kekasih Allah.."

apa kena mengena ngan cerita ang.?
Da LovaC @hanis
hahahaha

@Eciz
Eciz weyh..lu da siap ke template google tu..aduh..

@inchek pelukis
haha..itu aku quote kata2 burung tu la..saja la..

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads