gravatar

How To Download From Mediafire File From Google [Tutorial]

[Mode: In The Shadow-The Rasmus]

First of all..disini aku selaku penulis article tutorial ini menyeru sangat-sangat jangan disalah guna teknik yang ada or aku pernah aku sampaikan dalam blog aku ini untuk mencari keuntungan sama ada menjual atau dijadikan bisnes strategy untuk mengaut keuntungan peribadi. Dan sebarang file yang didownload melalui cara yang aku terang ini adalah risiko masing-masing. Bagi file yang mempunyai hak cipta, tolong hormati hak cipta tersebut. dan file lagu yang didownload itu adalah tanggungjawab sendiri. Untuk mengelakkan anda didakwa dibawah hak cipta, belilah yang original. Gunakan cara ini hanya untuk preview sahaja..ok?


Pergh..panjang pulak disclaimer aku untuk entri ni..ok..dah lama aku tak sentuh bab tutorial..
Tutorial ini aku tujukan buat sesiapa yang belum tahu mengunakan secara sepenuhnya fungsi google yang istimewa. Sebenarnya dengan carian google anda boleh fokuskan hasil carian anda. Salah satunya dengan fungsi "site:"

Ocay~..dah tajuk mengenai mediafire..so aku specific kan untuk mediafire.com untuk tutorial ni..First of all..what all of you need..www.google.com..then..taipkan "site:" pada ruang search..then..selepas ":" masukkan site yang korang nak pointkan result nanti...contoh di sini mediafire..so jadinya "site:mediafire.com"..kalau nak cari file dekat rapidshare..tukar mediafire.com tu menjadi.."site:rapidshare.com"..tanpa perlu taip "http://"..

Then..next step..selepas keyword "site:mediafire.com", space sekali then type keyword file yang korang nak cari..seperti gambar yang Da LovaC tunjukkan dibawah.
Klik utk besarkan


Then..contoh..seperti DaLovaC nak cari lagu the rasmus - in the shadow..so DaLovaC taip seperti gambar dibawah..
Klik utk besarkan

Next...tekan je butang google search..hasilnya seperti dibawah..dan korang dapat lihat..semua hasil itu hanya di mediafire.com..tak ada satu pun link yang ke rapidshare ke..megaupload ke..
Klik saje mana-mana link yang korang nak...


Then..klik je mana-mana link yang korang nak download..tengoklah size file dahulu sebelum download..kadang-kadang ada link yang sizenye besar..kadang ada link yang sizenye kecil..bezanya kualiti lagu tersebut..

DalovaC assume yang selepas klik tu korang dah tahu nak buat apa..so..selamat mendownload dari DaLovaC..dan diingatkan..file yang didownload ini sebolehnya janganlah diedarkan..simpan untuk diri sendiri sudah..jangan pulak buat bisness..dan belilah yang original okeh?..bantulah para artis untuk cari makan..





P.S: Internet tu luas..bergantung kepada kita untuk pandai menggunakannya..nak baik..guna cara baik..nak jahat..lagi la senang...taip je keyword "melayu" then bersepah benda yang dikatakan "taboo"..Have a nice day guys~

hanis aleeya aka gadis sepi hahaha.. style sama la. search macam tu. mediafire memang terbaikk!!

p/s:apesal kaler watermark tu cam familiar ek?

okeh, da start nak komen blog pulekk.. [hanis, stop that, please!]

daa..

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads