gravatar

Susah kan kalau macam ni...


       Salam...
        Hidup aku huru hara sekarang ni...everything macam nak bagi cas negatif more than positif..dan SERIOUS aku tak ambek port nak layan kerenah orang nak pretend or what so ever..aku dah fadeup dah sebenarnye..tolong jangan baca kalau rase entri ni penuh dengan emosi..yes..I'm emo right now..mane main period-period ni..aku geram bersebab..kalau tak..aku senyum je...


        How much u care people around you?..ask your inner self..jujur tengok dengan diri sendiri..bukan aku nak cakap banyak...sikit je nak tegur..korang kalau care pun atas sebab-sebab tertentukan?..kalau tak ade purpose..say hi-hi bye-bye jela kan?..more towards pretending than jujur kan?..hello~..life like that la..I just realize that..bodoh camne berlakon pun..orang boleh nampak la..berbaik with purpose or ikhlas..jangan sampai orang muak dengan perangai engkau...

        Sory kalau aku cakap ni..ade kene dengan batang hidung korang..it's up to you after this nak cakap ape..aku nak luah sejujur-jujurnye dengan korang la kan..kan aku dah cakap..semua orang sekarang dalam mata pandangan aku..all with negative charge..even engkau mak cik aku ke..pakcik sebelah rumah ke..aku tak kisah la..kalau dalam kepala hotak tu..name kate sedara pun..langsung tak boleh tolong time susah..aku tak nak la kan ambek contoh jauh-jauh..dekat-dekat sudah..bukan aku teringin sangat nak guna cable engkau tu bai..tapi dah tak ade cara lain lagi dah..last hope..tapi..still..perangai macam celaka punya berkira..

        Itu bab berkira same-same adik beradik..jangan tipu aku la..korang yang tak ikhlas nak menolong ni..satu hari nanti..korang akan ungkit jugak..manis mulut banyak mane pun time nak tolong tu..kalau dasar tak ikhlas tu..sampai ke tua nak berkira bai..ape boleh buat..aku angkat jari tengah tunjuk depan muka jela..mau?.

         Orang tua-tua selalu cakap..dorang makan garam dulu dari kita kan?..tapi diorang tak sedar sebenarnye..biar aku tambah ayat last untuk perpatah atas tu..garam sekarang dengan garam dulu tak sama masin ye tuan-tuan dan puan-puan..garam dulu bayar 50sen pun dah boleh dapat satu plastic besar..kalau sekarang..jangan harap dengan 50sen dapat garam satu plastik besar...nampak tak ye tuan-tuan dan puan-puan..dulu sekarang mane ade same..biar bengkang bengkok macam mane pun putar belit tanak mengaku salah sendiri atau nak tunjuk lagi banyak pengalaman..dulu dengan sekarang..tak sama!..

         Aku pelik bin ajaib betul la..orang tua-tua je..sure akan kaitkan dengan garam segala bagai..pastu..tanak ngaku salah sendiri..alih-alih..orang-orang muda jugak disalahkan...sebab nak tutup salah sendiri..tak ade cara keji lain ke nak buat..bukan ke admit salah sendiri lebih baik..bukan jadi penakut dengan letak salah sendiri dekat orang lain..lepas tu..dah terang-terang tak boleh cover..satu je keluar.." entah lah..tak tahu nak cakap ape lagi dah."..tahu pulak kan cakap macam tu..kalau mende jadi dekat diri sendiri tak ape..ni..orang lain yang kena tanggung mende nasib orang yang engkau gamble..

           Serious bai..aku geram sangat ni bai..lepas ni..memang aku dah kurang respek sikit..tak banyak..sikit je..dengan orang tua-tua yang berlagak cakap dah makan garam banyak sangat...yang berlagak ni yang susah..bila garam dulu dah tak same harga dengan garam sekarang..jangan main pandai arah hidup orang..kalau rasa impian dulu tak tercapai..tolong jangan paksa anak-anak engkau orang penuhi angan-angan masa lampau engkau orang..anak engkau bukan puppet.. bare that in mind..


P.S: Kalau ade yang tak puas hati dengan ape aku cakap..dipersilakan tegur dengan ikhlas..jangan kasi aku fade up dengan korang yang suka pretend..

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads