gravatar

Isu Palestine..


       Yep..semua orang ada pendapat masing-masing bila berkaitan dengan isu ini..tambahan lagi mengenai isu yang terbaru ini..Yahudi-Zionis menunjukkan belangnya kepada dunia.. menunjukkan bertapa mereka langsung tidak menghiraukan erti undang-undang mahupun erti sebenar kemanusiaan..

       Tahukan anda..yahudi-zionis ini menganggap sesiapa yang bukan dari golongan mereka boleh disembelih..kerana kita dianggap binatang..dan mereka ialah bangsa terpilih..

        Kalau dilihat reaksi dunia..mungkin..itu tanda kita buka mata..tetapi sejauh mana kita akan bertahan..apa yang aku cuba terangkan disini..sejauh mana dan selama mana kita akan terjaga lalu kembali tidur dibuai nikmat dunia ciptaan mereka-mereka ini?..Sedar atau tidak..kemanusiaan itu tiada nilai pada mata-mata yahudi-zionis laknatullah ini?


        Bermacam-macam reaksi yang kita boleh lihat..boikot..fan page..komen menyatakan perasaan marah..dan bermacam-macam lagi..bila lagi kita nak support kan? betul..tapi janganlah hangat-hangat tahi ayam..sebabnya..isu palestine ini tidak boleh di diamkan..sehinggalah mereka bebas dari dijajah secara fizikal dan mental oleh yahudi-zionis laknatullah ini..

        Heboh pasal delete image dalam folder dan sebagainya..tak salah kalau delete..tidak akan kurang sedikit pun..tidak akan kena virus pun kalau delete..jadi..kenapa tidak boleh membuat perkara mudah itu?..tunjukkan support kita..itu tanda kita concern pasal isu ini..memang tidak bawa sebarang masalah kalau tidak melakukannya..tetapi renungkan hadith dibawah..^_^

Barang siapa yang tidak peduli akan nasib saudara muslimnya maka dia bukan daripada golongan mereka. (Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)
       Boikot..dari dulu kita dengar..boikot Denmark pasal isu karikatur..Boikot Israel sebab kekejamannya..dan sekali lagi..jangan lah hanya sekadar hangat-hangat tahi ayam..dan jangan jugak sekadar omong kosong..hari ini cakap boikot kfc..boikot starbuck..tetapi esok, dia yang pergi beli lunch dekat restoren-restoren segera ini..belum cukup dengan itu..tiap-tiap hari habiskan duit dengan merokok..sedangkan diri sendiri rosak..ditambah menyokong syarikat-syarikat yang sah menjadi agen yang supply duit untuk senjata dan sebagainya..itu namanya boikot?

        Ya..boikot memang berkesan..tetapi..mari fikir..rakyat sederhana berboikot amat hebat..semua elak.tidak beli itu..pantang ini..tetapi..golongan-golongan berduit, berpangkat tinggi masih menyokong sumber-sumber wang agen yahudi-zionis..mana tidak..golongan ini mengejar kualiti barang..betul? sikap tidak mahu memandang barang buatan tempatan, menganggap barang tempatan tidak berkualiti amat tidak patut..tidak bolehkah menyalurkan dan membantu ekonomi tempatan daripada menjadi penyumbang kepada yahudi-zionis ini? Macam mana boikot nak berjaya dan macam mana ekonomi tempatan nak maju jika bersikap begini?

        Sekadar itu yang aku ingin kongsikan..sekadar itu yang aku harap mampu membuka mata..dan sebolehnya..kita ambil ini sebagai titik tolak untuk membantu saudara seISLAM..dan ini..isu keamanan..isu kemanusian..kita sendiri tidak sanggup untuk ditindas oleh manusia-manusia yang bersikap teruk dari binatang..mana ada yang sanggup, betul?..Oleh itu..bantulah mereka..tidak banyak..cukup sekadar menunjukkan kita ambil berat akan nasib mereka..Bolehkan?

       Akhir kata, itu sahaja yang perlu rasanuya untuk dibuat penanda perubahan..tolonglah..Hadirkan sedikit rasa simpati kepada mereka..sanggup kita lihat mereka dipenjara, dipijak, dibelasah yang lansung tiada rasa belas kasihan..yang baik itu dari-Nya.yang kurang itu dari aku sendiri..BUKA MATA HATI ANDA!.

Renungkan komen dibawah...dari sini.
Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads