gravatar

Salah ke?...[Part 2]

         Kalau hidup ini indah selalu..for sure semua akan senang lenang..tak perlu ada yang menagih simpati untuk sesuap makanan mahupun meminta-minta untuk dikasihani..

        Tetapi inikan kehidupan..hidup siapa yang tak pernah ditimpa kesusahan..sedangkan Allah sendiri cakap..jangan kamu kata diri kamu beriman sedangkan diri kamu belum diuji..see..hidup ini takkan pernah lekang dengan ujian..untuk apa? untuk kita ambil pengajaran buat masa mendatang..


        Aku masih tak tahu..kenapa dan mengapa..aku kena berasa mahupun tersentuh kalau bab ni..ok2..baik aku mulakan dari awal..entri ni lebih kepada keluahan perasaan aje..

        Pernah semalam, time aku ym kawan aku..die keluarkan persoalan dan aku rasa better tak sebut soalan ape..dipendekkan cite..bla..bla die cite..so aku ada tanye..asal kau sayang budak ni pulak..yang dulu macam mane?..die cakap..dulu pun sayang jugak..kalau tidak 4sem tak ade la bagi macam-macam...ok..

        So..aku tertanya-tanya..sayang itu pada bagi harta ke?..aku tahu perlukan pengorbanan..tapi..itu ke sebenarnye?..aku tak tahu pendapat orang lain..maybe lain orang..lain show kan?? tapi kalau "benda" sebagai menunjukkan rasa sayang..yang tak berkemampuan tu..alamatnye berasap la menunggunye?..

        Semalam dan permulaan hari ni..aku banyak jugak nampak status kat facebook..kalau sehari tak ade pasal jiwang-jiwang..susah jugak kot..[status aku lebih banyak pasal negara..aceh]..kebanyakkan sure cakap laki itu..perempuan ini..macam-macam..perlu peka la..menangis lah..banyak lagi..tapi ntah..aku still tak paham..kenapa aku boleh terlebih take note mende tu hari ni..

         Dah banyak hari jugak aku terperasan..ramai yang join group.."Kami pelik lelaki tak hensem dapat awek lawa".haha..dah ade rezeki dan kalau ade jodoh..lawa ke tak..takkan kemana tul tak?..maybe la awek-awek tu ada pandangan tersendiri pasal pasangan yang mereka pilih..maybe sebab tak nak ada orang lain berebut..al maklum..lelaki hensem macam penyanyi korea..berlambak yang minat..so..oleh sebab dasar tak mahu berebut..maybe???

       Pastu join GB lak pepagi tadi..ade lak sampai leh merajuk-merajuk naek entri sebab kes couple ke tak..hehehe..jangan marah ye orang tersebut..just aku nak state aje..nanti tahu sebab ape..berbalik kepada beliau..aku tak tahu betul ke memaen sahaja..lagipown aku sempat usha dua tiga entri beliau..tapi tertarik pasal ni..klik sini..banyak tu..ciri2..aku tahu aku bukan dalam kategori yang enak dipandang..sikit pown tak..tapi..melihatkan list tu..aku tersoal..ade ke kat aku antara bende-bende tu?..[bydaway tuan blog tu comel, fakta bukan auta]..

        So..bende-bende ni berjaya buat aku rase betul2 giler terasa sunyi..sunyi dengan dunia aku..walaupun aku yang nak begini..tapi apakan daya..aku manusia..yela..orang couple salu message2..ym2...fb2..semua-semua tu..tapi aku?..tak ape..save kedit..keke..biler fikir balik..betul la..aku yang pilih..nak wat gimana..

       Ape sebenarnye nak buat aku tak tahu..sampaikan terkeluar dalam kepala aku..salah ke aku nak single?..salah?..tak tahu..beban luaran tu macam overload to me..asyik-asyik mane-mane pasal couple..sayang die..take care of that..phhhewww..

       Aku sempat bergurau dengan kawan aku..betul la tu..aku rajin maen dota..so..kena sangat..Dunia Orang Tanpa Awek..then...ape boleh buat kan?kadang-kadang tu teringin nak mula balik semua..tapi..banyak benda yang buat aku macam..seksa untuk fikir pasal ni..

      Biler start fikir je..mula otak diterjah macam-macam soalan..ade ke yang nak kat aku? aku ke yang jenis tak tengok muka aje? ade ke yang comel-comel ke lawa-lawa ke gitu? aku ni dah bersedia ke? Orang cakap..nak couple kene romantic tahap cite korea..lagu-lagu macam hindustan..tapi kalau tak ade kat aku macam tu...ade ke yang still nak pandang? Itu belum lagi campur soalan..ade ke yang masih single?..phheeew.



P.S : Aku tahu mesti ada yang cakap..entri apekah ini?..okies fine...itu sedikit sebanyak yang aku terfikir..sebab orang cakap dah masuk era 20an ni dah kene start serius or cari pasangan..betul ke? Jangan tanya aku...sesungguhnya aku tak tahu menahu.

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads