gravatar

Logo berserta link terapung dengan ciri opacity. [Tutorial]


        Hari ni, aku nak sampaikan la sedikit ilmu untuk korang nak cuba letak dekat blog korang..oleh sebab request..so aku provide sedikit guide untuk korang cuba..

        Seperti korang nampak di blog aku ni. Dekat penjuru atas kanan, terdapat 3 logo berukuran 64 x 64 yang still stay kat situ walaupun korang scroll ke bawah [ciri floating].dan jugak warnanya akan terang kalau korang letak mouse kat situ [ciri opacity]...yang mana logo-logo tu aku linkkan ke akaun fb, blog dan gb..boleh jugak letak yang lain...semuanya mengikut kreativiti masing-masing...


1.       First of all..copy code dibawah ni..then klik dekat layout...tickkan expand widget templates...then tekan CTRL +F.. cari </head>...then pastekan  before atau pun atas tadi.







2.    Then..preview first..kalau tak ada sebarang error...baru save...
3.    Pastu klik dekat page element, then add javascript/html...
4.    Copy code dibawah..then paste ke notepad untuk diedit dulu...






5.   Apa yang korang boleh edit dalam code diatas ialah..
- top:10px; right:0px; [gantikan top dengan bottom atau right dengan left kalau nak ubah sisi terapung]cth: top 10 bermaksud..10px dari atas..0px dari kanan brower.
- href="LINK" [gantikan LINK dengan link yang nak dilinkkan dengan gambar tu].
- src="LINKGAMBAR" [gantikan LINKGAMBAR dengan link gambar yang korang nak.]
- height="64" width="64" [gantikan dengan size tinggi dan lebar gambar korang nak appearkan.]

6.    Code yang dah siap diedit..korang leh direct letak dekat add javascript/html tadi..

7.    Kalau korang rase nak tambah lagi..korang boleh tambah lagi link dengan code dibawah ni..process mengeditnye same macam dalam step 5..dan code yang korang dah edit nak ditambah tu....mestilah dipastekan sebelum </div>... letak la berapa banyak pown link yang korang nak...





8.     Save dan siap...

Selamat mencuba ye...^_^v

-This tutorial totally made by HyperPlasma except the code-

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads