gravatar

KL- UIA PJ aku datang...[Part 1]


        Jumaat , 21 May 2010. Pukul 00.05 minit tepat. Aku dengan family bertolak dari rumah direct ke KL. Destinasi - Kajang [Rumah Mak Cik]. Plan asal nak bertolak awal..tapi oleh sebab ada tetamu..delay la kejap..

         Pada asalnye aku tak mahu ikut..sebab tu bukan dalam program list aku..lagipun..date tu..clash dengan hari nak g langkawi trip tu..so..oleh sebab direquest oleh ayah aku untuk jadi 2nd driver..aku delaykan jugak plan ke Langkawi tu untuk beberapa hari..


        Lagipun aku tengah happy giler time tu sebab lesen aku baru je bertukar dari P kepada competent..hee..tapi still..ayah aku tanak pecaya untuk bagi aku bawak kawasan berbukit bukau area terowong Ipoh tu..tak berani jugak bai..kalau sorang tak pe..ni bawak family...

         Dipendekkan cite..aku drive dari tol Alor Star direct terus ke RNR Semanggol tuh..lepas tu..ayah aku take control lak..mulenye cakap bawak santai-santai je..90-100 je..tapi oleh sebab masa macam dah lewat sangat..pecut la jugak 120 sampai ke KL..nak dijadikan cite..time tu dah lewat giler..ayah aku dah penat giler-giler..die suh aku bawak..tapi time dia keluar soalan tanya sama ada aku nak bawak ke tidak..aku termenguap..damn..terus tak kasi bawak..so..berhenti la rehat jap kat slimriver..

         Fast forwardkan cite..dah pagi..singgah restoren jejantas sg buloh tuh..semayang..then terus gerak..dah masuk kawasan KL..maka terjadilah perkara yang selalunye terjadi...dan semestinya..lain tak bukan....TERSESAT..ceit..buat malu trait subang area aku je>.<... bukan ape..dan bukan salah aku..
Kalau gini gayanye..aku awal-awal letak jawatan jadi driver..

         Aku rase nak ketuk je kepala tukang cakap GPS yang bagi arahan ntah hape-hape..dasar tak leh percaya 50% langsung..haila..tak pasal-pasal sesat sampai area setapak/ampang..aku dengan muka blur tak bersalah [sebab aku yang set GPS tu,selalu ok je,tapi kali ni terkena badi amende la mende alah tu] terus diam seribu bahasa..padahal aku awal-awal dah tahu..kiteorang dah sesat..tapi still..parents aku nak sangat caye dek GPS tu...

          Nak wat camne..ayah aku excited sangat nak caye mende alah tu..mak aku lak selamber jadi jurucakap nombor dua GPS tu.." Ha amek kanan,kiri-kiri...pusing-pusing.."tak lame pastu lak..alat tu slamber cakap.."Laluan alternative.."..pehtu ape lagi..mak aku diam tak copy paste ayat mende alah tu lagi dah...aku dalam hati..zzzz..natang ni menipu..tengok-tengok dah sampai simpang ke setapak..waklu...

        So..aku mengcoolkan keadaan..suh straight je..dah tu..alhamdulillah...ade simpang leh u-turn..so..patah balik la kiteorang sampai simpang yang aku dah biase lalu..so..last-last..sampai jugak kat kajang tanpa guna mende alah GPS tu..nasib la aku pernah lalu kawasan tu time ulang alik gi kajang ke subang dulu..

To be continue...

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads