gravatar

Hari Ini Aku Nak....


          Hujung minggu gini..selalunye bosan giler..tapi minggu ni..ada something special..banyak lak event yang dibuat dekat kedah ni..dan jugak dekat KL yang aku tak dapat gi...

          Youth festival tu sah-sah aku tak leh gi sebab jauh sangat ke selatan..lagipun tak tahu nak gi dengan sape...transport lagi..leceh betul kalau event jauh-jauh...

          Satu lagi yang aku rase bakal tak boleh gi ialah..Jom Heboh yang diorang buat kat Perlis..ikutkan boleh je gi..tapi macam..dengan sape lak kan?..haha..masih dalam perancangan la kot..erm..so..sape-sape yang hang ghasa dari area utagha ni..especially oghang Perghlis..pakat-pakat pi la no..hehe..


          Dan event yang aku leh gi sekarang ni..HOT AIR BALLOON Festival Royal Kedah jela kot kali ni..actually...event ni dah start dari semalam..and gila memang hot aku menunggu..nanti aku cite sebab ape..so..sape-sape yang ghasa oghang Kedah tu..jom pakat-pakat naik belon. Tak mau naik pun..bersantai dengan keluarga pa salahnyakan..untuk sape-sape yang rase nak pergi tu..cepat-cepat la ye..dia diadakan dari 28 May sampai 30 Mei ni je..so..maksudnya habis esok..so..cepat la dong...

        Nak cite la sikit pasal semalam punya cerita..tapi jap g aku nak g balik sebab tak puas hati..ha ha ha...actually..semalam ade hal sikit yang membuatkan aku tak dapat tengok diorang kembangkan belon-belon tu dengan jayanya...agak hampa jugak la..aku keluar rumah..dalam pukul 3 camtu..lepas jumaat..

         Sampai-sampai excited la jugak an..aku asyik tengok-tengok kat ruang udara..bajet ada belon dark vader ke..satu habuk pun tarak...yang ade layang-layang..pastu aku dah cakap dalam hati.."ah sudah..diorang kencing ni..festival layang-layang cakap belon panas.." memang rase terpanas sekejap...tambah-tambah time tu matahari gelak ketawa senang riang kasi orang peluh-peluh...

        Pehtu..atas dasar sabar giler punye nak tengok jugak..tunggu la sampai kul 6.10 cam gitu..hampeh..diorang keluarkan bakul jek!..tapi tak sia-sia jugak aku gi tengok...ada macam-macam aktiviti selingan yang diorang buat...antaranya..persembahan paramotor dari team UUM..ade pertunjukkan kawalan jauh..ok la sikit..tak boring sangat...
Ni la sukan paramotor tu..best jugak la...

         Aku agak terkesima giler la bile dengar harga mende alah yang diorang guna untuk sukan paramotor ni..giler..bahan buatan republic czech paling minimum...30k..giler kau..haha..dalam mimpi jela aku nak join mende alah tu..hehe...aku just suka-suka je..tapi kalau betul-betul tergilerkan sukan tu..apa salah kan?hehe...
masuk air..kekeke...

          Ade jugak part yang kelakar semalam..time tu diorang main belon udara kawalan jauh..bukan belon panas ye..yang bentuk ala-ala zeppelin cam kat atas tu..tapi ni versi mini yang orang gune remote control..ade la dua buah..part naek..ok..part maen-maen ok..tapi part landing..satu ok je..satu lagi masuk dalam air..mihahaha..aku tak tahu pilot tu wat camne..gi direct landing dekat air tasik..maybe sebab rendah sangat..last-last minum air je belon tu..wakakakak...

          Dah lama-lama..semua dah dibawak turun..so..bosan la kat situ..DJ try buat lawak..tapi sikit pown tak lawak..adeh..tunggu punya tunggu...mak aku calling suh hantar adik aku balik tempat dia..time tu diorang baru keluarkan bakul besar untuk belon panas tu..last-last..melepas gitu je..lagipun aku kene balik..klu tunggu lagi..alamat maghrib burn sebab jalan jem giler pack.

         Pastu..sampai je rumah..kawan aku cakap..diorang dah siap pasang semua..banyak yang dah naik..ade la dalam 6buah..dalam hati aku...celake..time maghrib baru nak maen belon pown..tahu le mat salleh tak semayang..time tu jugak nak suh orang lain berkeliaran dengan makhluk bernama syaitan..

        Bawah ni beberapa gambar yang disnap orang kat fb..tengok la eh..huhu..

P.S: Dark vader tak de...eks..tapi kalau ade tak leh terbang camne?..hahaha

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads