gravatar

Bowling..sebiji bola dengan 3 lubang...

        Ntah amende tajuk yang sesuai aku nak cari pun tak jumpe..so alang-alang nak cerita pasal sejenis permainan ni..aku letak terus subject utama yang diperluakan tiap kali korang nak main permainan ni..
Sape tahu angkat tangan?


       Aku tahu korang pernah main bowling kan..tak sebagai kerjaya mahupun sebagai suka-suka baling bola dah orang lain baling..mesti la nak baling jugak kan..

        Walaupun korang ade yang tak pernah lagi sentuh bola bowling disebabkan mengeluarkan alasan..karang masuk longkang..tak nak cuba..so korang assume main game bowling sudah dari cuba betul..tapi..sampai bile? best kot..try la..cuba sebolehnya kawal bola jangan kasi masuk longkang..lame-lame nanti sure korang ade cara tersendiri..

         Nak bercerita pengalaman aku..aku tak ade la pro sangat..biase je..aku ingat lagi..first time main..walaupun ade rase cuak sebab takut direct longkang je..aku try jugak..dalam kepala time tu..kalau bukan sekarang..bile lagi..so start situ la..aku rase lepas spm kot..lepak dengan kawan-kawan..so main..kawan aku ade jgk bantu tunjuk ajar..biase la budak-budak baru belajar...

           Malu tu agak malu la..dengan score yang 40++ je time tu..lantak la orang nak cakap ape..di shortcut kan..orang baru maen..sure tak ade cara tersendiri kan..so..dipendekan cite..time aku kat Taylor's..aku join kelab bowling..and each friday..lepas sembahyang Jumaat..dorang kasi tiket free untuk main dekat sunway megalane, Sunway Pyramid..best kot..free..maen je banyak mane pun selama 2jam..dari kul 4 sampai 6..sampai nak patah tangan nak baling pown tak ape..

         So dari situ..aku belajar maen sendiri...kan dekat sunway jugak..atlet-atlet malaysia selalu training..so aku gi la usha-usha cara diorang main..pergh..tangan bapak besar...ade jugak..sorang tu..sebelah biase je..sebelah..mak ai..tak balance..ntah hape die buat..dah tu..tengok-tengok sambil belajar..take note step-step..how to move hand to control and so on...

        Dari ape aku belajar secara tengok-tengok tu..aku try tiru..biase la jgk..baru try..kadang-kadang jadi kadang tak..dari bola ntah tak tahu straight ke tak..terus jadi bola swing..hehe..tambah lagi..main dekat sunway..bestnye sebab lane licin amat berkesan untuk bola spin menjadi...

         Sampai sekarang..skill spin tu melekat...nak try straightkan balik..haha..tak pandai le..so..dari situ aku ade cara aku tersendiri..tak kisah orang cakap macam ape pun..as long..aku yang pegang bola..jangan banyak cakap..so..tiap kali maen sekarang ni..aku try apply spin tu kat lane yang agak suam-suam kuku kelicinannye..

         Bolehla..setakat ni..score tak la hebat..tapi bile time die je..strike ngan spare..hehe..itu semua bergantung kepada bola dan lane..bola aku slow je..bak kate kawan aku..tapi leh spin..see?..tiap orang akan ade cara tersendiri..just try je..bola spin tu macam..mula-mula tengok..macam nak masuk longkang..tapi at last..melencong ke tengah direct terus pin tengah-tengah..
Thomas Edison with his invention..

         Itu je aku mampu kongsi..ape-ape pun..kene ade ikhtiar dan niat tu nak berjaya..then..u can make it..macam Thomas Edison cakap..die beribu kali gagal..hanya untuk mendapatkan sebiji mentol yang kita guna sampai sekarang..each time failed...die tak pernah berhenti mencuba..so..take it to be one of your good attitude..


P.S: Aku tak la hebat sangat main bowling..tapi aku tak nak la ketinggalan nak cuba..korang camne?

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads