gravatar

Ah..sudah....ni semua sebab...


       Hari ni dengan hati girang sekali..pukul tiga pagi dah bangun..tak tahu kenape..asal kat rumah je..tido awal je..direct pukul 3 ke pukul 4 sure akan terjaga..

      Tapi hari ni aku rase lain macam..overexcited giler dengan senyum sampai ke telinga gara-gara trip ke Langkawi..bangun kul 3 selalunya aku akan online dahulu..tapi ni tak..kemas bag..dalam kepala takut tak sempat nak kemas..mane tak..janji kul 7.30 naik feri...


       Time orang lain tengah tido..aku terkejar-kejar turun naik rumah cari baju nak sumbat masuk dalam bag..pukul 3 pagi tu..dan oleh sebab tak nak orang lain terjaga dek bunyi tangga gedegung gedegang..aku terpaksa berlakon ala-ala pencuri dalam rumah sendiri...

        Oleh sebab jam time tu baru kul 4...excited punya pasal..tak kisah..berjaga..sebab karang..kalau aku tidur balik..jangan harap nak bangun..bergegar rumah pun lum tentu..aku mengonlinekan diri..sesi pertama aku terjah...facebook..tengok notification je lebih..mane tak..sepanjang aku ke KL, satu habuk pun tak online...asyik gune [via Celcom SMS] je..tapi tak ape..aku masih kental..

      Aku tak ambil kisah hari ape..sebab dalam kepala aku dah plan dari awal sebelum gi KL..balik-balik KL je..terus esoknye bertolak gi Langkawi..itu ape yang ada dalam kepala aku bile mencongak-congak hari time planning dengan kawan-kawan tempoh hari..sebab tu selamber habis kul 3 tengah pack takut tak sempat...

      Dengan hati girang...tunggu punya tunggu..6.46 pagi lebey kurang..aku siap g mandi..takut karang tak sempat..siap taruk minyak wangi segala bagai..siap pakai baju dah..tengok cermin kasi puas..ade lak datang suara cakap suh kol member tanye jadi ke tidak..

      Mesej member kepala trip..tak reply..mesej lak member cable..tak reply jugak..aku ingat bz tengah bersiap..dengan slamber badak tunggu kul 7 lebey sikit..mak aku dah tanye dah..nak gi kul bape ni..kecuakkan aku bertambah..dalam kepala cuma ada satu.."Asal diorang tak reply ni, tinggal aku ke hape".. aku cakap kat mak aku.."Kejap, nak kol diorang."..

       Kol member 1st.."trut2"..tunggu lame sikit..awek celcom angkat.."Ini adalah peti simpan bla bla bla"..dalam kepala aku..apasal awek celcom lak jawab time urgent camni..kol member no 2..pown same..no 3..belum bunyi "trut2"..awek celcom awal2 lagi dah angkat.."nah sudah..tinggalkan aku jugak la nampaknya"..

        Untuk menyedapkan hati punya pasal..kol member no 2 tadi lagi sekali..akhirnya angkat jugak..

Aku : Helo..weyh ____ dah siap ka?
Member : Siap?..siap p mana? [Suara bangun tidor...]
Aku: er...Langkawi la..[dalam kepala aku..apa lak tanya aku..siap plan ari tu..takkan leh lupa..ni aku dah siap2 wangi-wangi..takkan cancel lak..]
Aku: Takkan cancel kot? [Aku dengan muka blur sorang-sorang depan telefon..takkan tak gitaw langsung-_-]
Member: Langkawi?..hm..bukan esok ka?..[dengan slamber badak bangun tidor]..
Aku: Ek...ooo..ok2..

      Beng..terkesima aku dengar babe..untuk memastikan aku tidak bermimpi dipagi hari..aku g check tarikh kat handphone...phhheeeewwww...aku bajet hari ni..tengok-tengok esok..oh damn..advance satu hari nampaknya...Mak aku yang tadi nak siap nak g hantar...aku tinggalkan kejap..lari naik atas..tukar balik baju..sengal..

        Dengan muka toya tak bersalah..aku cakap dengan mak aku.."Er...mak..silap hari..bukan rini..esok.." damn...aku boleh senyum -senyum biskut tak cukup gula..malu seyh..dengan member aku sepasal..dengan mak aku sepasal..itu belum dgn adik aku lg...mintak-mintak member aku tak ingat...nasib baik dia baru bangun tido..leh aku guna alasan dia mimpi..ha ha ha..

       Moral of the story..rajin-rajin la tengok tarikh..karang malu tak pasal-pasal..ceit..ni semua gara-gara main congak je dalam kepala time planning dulu..


P.S : -__-* ape leh buat...aku terover excited punye pasal..damn...

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads