gravatar

Kita sedia maklum..

          Kita selalu sangat dengar dunia ni nak kiamat dan sebagainya..tapi still..we dont realize..fully realize about this matter..and we..continue our routine like usual..right?..pergi kerja..hantar anak tadika..balik..ambil anak..lunch...sampai rumah lewat..semua dan semua..tapi ada kita preserve enough time to remember HIM?..aku bercakap ni..untuk diri aku sendiri..dan kalau boleh..nak bawa korang yang membaca blog ni..sama-sama berfikir sejenak..kita ni layak ke syurga tertinggi mahupun syurga terendah-Nya?


       Cukup ke sekadar belajar tinggi-tinggi tapi tak contribute anything to Islam..cukup ke kita keluar shopping complex beli macam-macam dari hujung rambut ke hujung kaki tapi bab sedekah..berat nak buat..yelah kan..bab ibadat ni..semua berat..berat nak buat..ade je alasan..dah tu..fikir ke kita kalau kita buat kelakuan begitu...Allah ada nak bagi free-free syurga yang kita cakap indah tu..tak rasa ke Allah akan berat nak beri kat kita lepas kita berat nak beribadat kepada Dia..

       Aku tahu diri aku pun tak perfect nak bercakap salah orang ke  ape..but..Islam dah cakap.."Sampaikan walaupun hanya sepotong ayat"..Can or are we ready to make a change before it's to late for everything?..Ask yourself and list out..list out everything you can do for "dunia" and for "akhirah"..compare it..it's balance?..DO IT BEFORE IT'S TOO LATE.

Do you put this thing in your diary? To remember it?


P/S : Kita kadang-kadang tak sedar..leka dengan nikmat..sebab nikmat itu ujian..bagi orang yang lalai..terus akan hanyut..sedarkan ia..itu tanggungjawab bersama....

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads