gravatar

Cakap Senang, Buatnya Susah...

           Entri ni entri mengomen..komen kan part time aku sekarang ni...kalau ade yang 'makan jantung pisang rebus' [pinjam ayat Hlovate] lepas baca entri aku ni..aku susun 10jari tangan ni minta maaf banyak-banyak lah yo..kadang-kadang aku paham...perit sebenarnye nak terima realiti bila dah kena dengan batang hidung sendiri..dan lepas ni jugak..mesti ada bising-bising..habis kurang dalam hati memaki seranah orang yang complain pasal diri kita..self defense kan?


         NATO atau dipanjangkan..No action talk only selalu sangat kite-kite dan kite buatkan?[jangan tunding orang lain kalau diri sendiri penah buat..4jari tuju kat diri sendiri ye]..termasuklah aku bila angin kemalasan melanda. Nato atau lebih kurang adik beradik dengan cakap lebih buatnya tidak ni selalu sangat dipraktik sejenis manusia..yang tergolong dalam diri pemalas..Jangan nak tipu sape yang pemalas yang tak pernah buat macam tu..sape terasa..sila ambil masuk dalam list untuk berubah ye...


          Pernah tak...korang ade masalah ke ape ke...kawan-kawan bagi idea luar alam..yang mustahil nak dipraktikkan..paling cikai pun..yang logik tapi..cakap senang la..cuba kau buat..tak buat macam mane nak tahu..tapi dah buat, tak jadi...camne [-__-]...kau orang pernah tak..berkobar-kobar semangat nak buat bende tu...siap bangun pagi..letak mindset..aku nak buat yang ini..yang ni nak kena hari ini..tapi last-last..paham-paham jela [-_-]..kalau jadi camtu..tak bermaksud kau orang pemalas kan..cuma tak ade luck..aje..macam aku tengah rase sekarang...
Any comment?

         Bukan aku nak salah korang jugak kalau terjadi situasi 'cakap senang, buatnya susah'..kadang-kadang faktor luaran tu mempengaruhi..betul tak?..macam..kudrat kau orang ke..kalau tak larat tu..cuba jugak..sure semput..pastu..faktor kewangan..taknak cakap banyak..korang pun paham bile teringin nak KFC tapi tak ade duet [-____-]...itu contoh..tak semua ada duit nak mengindam benda-benda luar imiginasi...macam aku jugak sekarang..bukan sebab KFC la ye..[-__-]..

        Bak kata orang..no money, no talk..you want deliver your shit also need money you know?? [selain rumah sendiri]..geli tak geli..aku cakap realiti..no wonder ramai gila duit zaman sekarang..dah kaya..nak kaya lagi..alasan..takut nanti duit yang ada habis..kawan baik macam mana pun..boleh bergaduh pasal 1 juta[kalau dalam rupiah nak gaduh tak?]..silap leh mati kena tikam belakang [backstabber]..kalau nampak peluang sikit je..kawan sendiri boleh dipijak...Ngaku jela itu perangai manusia..Hasat dengki itu susah nak di control kalau bab-bab duit ni..betul?

         Susah senang itu biasa lah...hidup nama kata manusia ni..sekejap kat bulan..sekejap kat bumi..sekejap kat matahari..sarcastic gila punya peribahasa..tak ade yang nak senang selalu kalau dilahirkan manusia..siapa cakap orang kaya tak pernah susah..diorang susah jugak..susah hati takut orang datang rompak duit diorang tu..apa-apa pun..aku tengah tak ade duit..pastu tak boleh proceed dengan niat aku bangun awal tadi..sebab tu aku bercakap pasal duit aje dalam entri ni..[-____-]...

        Kesimpulannya, selagi kau orang bernama manusia..hidup kau orang takkan plain je..kalau ade plain pown..sure giler bosan...dan selagi kau orang masih bernyawa ni, jangan fikir nak senang je..esok lusa belum tentu milik kita...sebabnya..hidup kita ni tak selalu comel memanjang..dan ingat satu je..

"Allah takkan bebankan hamba-Nya dengan apa yang dia tak mampu!"

P/S: Apa-apa pun..usaha kena datang dulu eh..baru nak berserah..Chill ^_^v

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads