gravatar

Bila Hati Cakap Sayang...


       Sekali lagi aku nak kongsi..basically base on my opinion je..tak ade kene mengena dengan mana-mana..tapi kalau bace dan terkena dekat batang hidung korang...mintak ampun deyh..haha...ikut korang la nak menilai camne eh... aku hanya menulis...

          Ramai yang tak perasan..baik laki ke perempuan..tapi bagi mereka-mereka yang dah amat lama ke atau dah pro bab bercinta bercintun ni sure dah masak dengan perkara camni..mungkin ada yang pernah bace ke atau terserempak ke...saje aku nak kongsi berdasarkan pemahaman aku sendiri..dalam entri yang tak seberapa ni aku kongsi la sikit..


Perempuan baik pun Lelaki:
1.   Duduk tidak diam...kalau tidak dapat miskol atau mesej dari seseorang yang diharapkan dalam hari tu mesti resah je..kadang-kadang mungkin korang tak perasan, satu hari tak contact..boleh haru biru...

2.   Tertengok handphone selang beberapa minit..tunggu nama si dia muncul..lebih kurang yang pertama side effectnya..tangan akan tertekan je button handphone tuh..janjikan skrin handphone bercahaya tunjuk something..kan?

3.  Cepat terasa dengan kata lain sensitive tak bertempat...walaupun benda kecil yang ditegur..makan dalam..tambah lagi bila tengok diri sendiri dilayan camtu berbanding kawan si dia..marah sedikit..ade la yang kena pujuk jap lagi...

4.  Jealous melampau lampau...Hari ni awak buat ape..chat dengan laki/perempuan lain eh...komen kat profile sape tadi...buat ape reply ym lambat ni...itulah nada-nada berbaur jealous..tak kira jantina...walaupun sekadar "berkawan"..tapi dalam hati sayang "kawan" tu...nak dia focus je kat kite ni..tak kire camne pown..
5.   Bile datang je report macam-macam kat korang..sure korang cakap..yeke dia camtu..tak percaya lah..aku kenal dia camne..kau jangan buat cerita...die tu baiklah...dia tu takkan buat camtu...dengan kata lain..bila kawan korang sendiri yang cakap..korang takkan mudah percaya yang dia cakap..sebab yang baik aja untuk dia..

6.   Akan tunggu walau macam mane sekali pun...kalau cakap pkul 2 pagi...dua pagi lah terpacak kat situ..kalau janji nak lunch...cancel terus plan nak pergi mcd dengan kawan-kawan...even kawan nak belanja..minta tunda..nasib le..sebabnye...untuk si dia..camne pun...tak kisah...bak kata orang..lautan berapi sanggup direnangi..chewah bunga habes...


       Itu je yang mampu aku kongsi untuk awal-awal pagi ni..6 tanda pown da cukup untuk kita alert...perah otak untuk keluarkan jugak pendapat..pukul 4.20...pagi..bukan petang cik akak cik abang..huhu...so..aku harap ade la sikit sebanyak korang guna apa yang tertulis kat sini untuk double check kat diri korang..ade ke tak..pernah rase camni...sile komen kalau aku tersalah ke..ada nak tambah ke...komen anda amat aku hargai..gomenasai...sekian...

P/S: 5Tahun5Bulan karya Hlovate amat-amatlah best...aku yang tak pernah bace novel melayu ni..tetibe...habeskan dalam mase 3hari..ok la tu kan...hehe..bace lah ye kalau korang minat...

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads