gravatar

Macam mana nak buat?...

      Kali ni aku nak bincang sikit pasal langkah-langkah atau tindakan yang boleh diambil kalau korang termasuk ke atau ditanya pasal ni ke. Sebab-sebab aku nak menulis pasal ni banyak la. Contoh, ramai yang tnya kat aku..If tak nak terlibat dengan sistem ni, kita nak kena wat cmna, sebab semua aspek sudah terlibat..1st of all, aku bercakap ni pasal secret society, sistem dunia sekarang [yang diamalkan setiap negara, cuma kita sedar atau tidak], freemason, video The Arrival dan sebagainya.
     Korang yang thu fakta dan sudah melihat video the arrival sure dihujani mcm-mcm hujah dan persoalan dari diri sendiri dan kawan-kawan yang korang sampaikan sal ni yang mna kadang-kadang ada yang tak nak percaya or amek endah tak endah sebab da terlibat lama or benda ni da lama terjadi.

     So means,dengan cara fikir camtu, kita kena flow jugak ke if da thu info or fakta yang sebenar yang sedang berlaku dan terus tidur dengan nikmat-nikmat yang direka ni? Especially benda kat bawah ni...dowg da bjya sebenarnya msuk pengaruh2 kat setiap rumah..tak tahula korang da sedar ke tak...

      Antara cara nak sedarkan orang ni, kita leh amek jalan dengan bertanya, bagi dia berfikir...Sebab benda ni melibat kepercayaan seseorang...so tak leh la kita bagi semua serentak..semak kepala dia...sebab ada dalam perpatah cina berbunyi...seseorang tidak memerlukan air melainkan dia berasa haus, dan jika berasa haus, bagi sedikit demi sedikit..macam jgk bab ni..perlu buat dia nk tahu..means...sedar psl ni..bru leh ckp..klu tak..susah dalam nak menyampaikan...untuk membuatkan diorang "haus", sebagai penyampai, korang leh gunakan mcm aku ckp tadi...tanya...wujudkan persoalan..contoh.."Korang terfikir tak,kenapa kita kena ikut sistem ni, terpengaruh dengan sistem ni..contoh korang akan rasa sedih atau kecewa bila tak dapat kerja, tak dapat gaji tinggi-tinggi...rasa takut kalau tak dapat kerja...knpe rase cmtu,penah fikir tak?"..ha..biar dowg fikir dulu...baru kita provide sikit2...sebab bukan senang nk ubah persepsi dorang yang selalu buat benda itu [melihat, mendengar dan melakukan]...so da jadi cara hidup...so harap korang pown jgn putus asa dalam menyampaikan...
        Pastu korang sendiri mesti tertanya kan..cmne nk buat kalau tak nak ikut sistem ni..sistem yang kononnye buatkan manusia itu hebat...tengok je mcm-mcm anugerah diwujudkan..the most brilliant IQ..the most richest..sedangkan Allah tidak membezakan hamba-hamba-Nya berdasarkan harta..tak ada nye nak masuk syurga dengan harta bertimbun-timbun kalau tidak mengunakan ke jalan Allah...Jawapan paling tepat...berbalik ke pada ajaran Islam..Islam tak ada cakap..kalau kaya,kalau ada pangkat leh masuk syurga senang-senang walaupun tanpa amalan..tak adenye... KERANA SEMUA BERGANTUNG KEPADA AMALAN MASING-MASING...mesti ada yang tertanya.."dahtu, cmne nak lari dari sistem ni?"..ini berdasar idea aku la..setelah fikir-fikir...aku asa berniaga itu adalah satu jalan...sebabnya...Islam ada menyarankan umatnya berniaga..dan kebanyakkan rezeki terletaknya di perniagaan..bila dah berniaga..usaha sehingga berjaya..sudah tentu tak perlu bergantung ngn sistem tu..tak perlu lagi runsing-runsing fikir psal tak ada kerja ke...tak boleh sara hidup ke ape ke...

        Kini...timbul persoalan..dari mana harus dimulakan...itu bergantung kepada masing-masing..setiap orang ade strategi masing-masing...bagi aku...aku mulakan dengan diri aku sendiri...elakkan benda-benda yang ada kaitan ngn sistem tu..mmg..tak semua leh elak..tapi..apa yang leh elak..elakkan...itu yang terbaik...selepas diri sendiri...mulakan dengan keluarga...pastu kawan-kawan rapat...bolehla dowg sebar kat family dowg..ble semua buat mcm tu...terwujudnya komuniti..kalau semua buat cmtu..InsyaAllah boleh satu negara sedar..dalam berdakwah...sampaikan walaupun hanya satu ayat...tak perlu sijil pengiktirafan ape-ape  dalam menyampaikan sesuatu yang betul....oke...itu aje...Selamat Berdakwah dari aku..

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads