gravatar

Kadang-kadang tak perlu...

CHEF Eksekutif Hotel JW Marriott, Zaffar Abdul Samad memegang replika sudu yang tertulis "5 Star Halal Bahkuteh" selepas sidang media sempena promosi makanan tradisi masyarakat Cina tersebut di Kuala Lumpur, hari ini. Promasi Bah Kut Teh Halal akan berlangsung selama tiga hari bermula 18 hingga 20 Disember ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). - Foto Bernama
Dec 8, 2009 5:34 pm

Semalam,seperti gambar diatas,dihebohkan dalam berita. Aku terkejut,"Kenapa Bah Kut Teh boleh jadi halal?,sedangkan nama pun tahu...sup babi.."
Apa nak jadi sebenarnya dengan Malaysia sekarang..benda yang tidak perlu didekati yang boleh menimbulkan rasa was-was dibuat..
Pernah ke fikir begini..Jikalau anak kecil yang tak tahu apa-apa..tengok berita begini..tiba-tiba pergi kedai makan cina mintak benda "Bak Kuh Teh"..kenapa jadi begitu?Pengaruh media massa yang membuatkan nama "Bak Kuh Teh" itu halal..
Semakin berani manusia zaman sekarang mendekati benda-benda yang ditegah..khususnya umat Islam..
satu persoalan timbul..kenapa perlu ambil "Bak Kuh Teh"? Tiada idea untuk ambil makanan lain untuk dimakan? Minda bijaksanakah begini?
Mungkin untuk menunjukkan sikap kreatif dalam mengubah..tetapi kadang-kadang tak perlu didekati benda-benda yang sedia maklum haram disisi agama...

Sekian..

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads