gravatar

Engak bisa gaduhsin..bola aja dong..

[Mode : The Ready Set - Love Like Woe]

Aku memang tak nak langsung terlibat dalam mana-mana pergaduhan virtual..tak kira di facebook atau blog sendiri..tambah lagi yang boleh menyebabkan pergaduhan antara negara ke what the heck lagi..pelbagai sebab apabila difikirkan balik..


Satu aku nak tanya..apa kita akan dapat kalau masing-masing angkat penyapu, cangkul nak pukul masing-masing..macam bodoh pulak kalau disebabkan bola sebijik sampai nak perang-perang..sana blame sini..sini cakap sana tidak bersyukur..apa dapat woi?

Actually..benda begini tidak sama sekali perlu terjadi..especially kita boleh dikategorikan dalam satu rumpun..tak perlu nak bertumbuk disebabkan bola sebiji yang duk kalut sepak-sepak atas padang..tak matured langsung!..macam budak-budak dekat taman mainan aku plak perangainya..ni bapak budak pun sama naik ni apa cerita ni..

Aku tahu..mende alah ni bermula dari one side..tak kisahlah side mana yang mulakan..side lagi satu tu tak perlu lah nak balas-balas balik..bersabar sikit takkan tak boleh..inikan lagi kita yang sesama ISLAM..pasal bola sebiji tu boleh nak perang-perang..tahu tak "yahudi" yang merancang permainan bola sepak ni senang hati gelak berdekah-dekah tengok plan dia berjaya..senang rupanya nak buat sesama Islam bertelagah..dengan bola sebiji yang duk sepak-sepak tu..serious stupid kan?

Lagi satu..aku merayu sangat-sangatlah..especially yang melayunya...sudah-sudah lah fanatic melampau..put some boundary in sport..sampaikan sanggup pergi stadium awal semata-mata nak tempat..burn free-free je solat..sanggup bola lagi dari tiang agama..maka seronok lagilah yahudi-yahudi dan syaitan ketawa berdekah-dekah..

Tak perlu fanatic sangat..sebab? cuba kita lihat bangsa lain di malaysia..especially chinese..ada ke duk terkinja-kinja dekat stadium..memang ada..tapi a few..berbanding melayu yang banyak sekali..aku bukan nak racist ke what so ever lagi..just to point out something that must be aware off...tahulah boleh berbangga kalau Malaysia jadi juara atau tidak..tapi it's just a SPORT you know? bukan boleh bawak kaya ke..boleh bawak pahala apatah lagi...

So...stop fighting or what so ever...stop to act like childish..stupid you know?












P.S: Moga Allah lindungkan aku dari fitnah dunia..

M. Faiz Syahmi ups. terkasar sudeyh. sebelum polis angkasa malingsia terjumpa komen kasar aku., baik aku mintak maaf siap-siap.

mintak maaf kerana kelancangan bahasa saya.

~

memang bazir masa tenaga ja cari gadoh ngan minda kelas ketiga.
Da LovaC hahaha...tahu plak..pelik aku..bola sebijik keluaq habis segala mak nenek..

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads