gravatar

Langkawi Trip[Part1]

       24May2010..

          Itu tarikh yang aku dengan member-member pick time nak gi Langkawi..kiteorang decide kumpul dekat jeti..kul 7.30 dah semua ada kat jeti Kuala Kedah..oleh sebab masing-masing duk cakap perut bunyi ala-ala okestra tak cukup training..so..ktorang gi la makan dulu..so...feri kul 8.30 la jadi mangsa..best gila weyh..feri tak ade orang..so..kami empat orang la yang jadi pemeriah dalam tu..kekeke...bising sikit-sikit je..tapi mak cik yang duduk satu row dengan kami tu banyak kali jugak la..usha tak puas hati..cam nak gaduh lak..hehe..lek2..hormati orang-orang tua..


         Sampai kuah dalam kul 9 lebey2..pastu direct g kat khidmat kereta sewa since pak cik kawan aku keje situ..so..dapat la harga kurang sikit..itu pun sebab pak cik dia dah bayar sikit..huhu..kiteorang diberi wira auto..so..dengan automatik jugak..aku kena jadi driver...sengal jugak la..aku g sane nak bercuti..tp terpaksa jd driver sepenuh masa time kat langkawi..kureng btol..

        First aktiviti kiteorang kat langkawi tu..terjah burung helang yang ntah bape lame ntah tak mahu-mahu terbang..asyik kembangkan sayap je..haiz..hehe..biaselah kan..itu tempat pertama orang tuju..amek-amek gambar..time tu..baru kul 10...tapi..matahari..mak ai..kalah 12 tengah hari..panas lit-lit[loghat kedah]...leh terbako oh...
Gambar ni ni terbaek lah..haha..handphone jek..huhu

Kiteorang tergelak sebab dah tiga orang driver..parking still..ntah hape-hape..nasib aku last..dari situ jadi driver terhormat..
hitu haku..hehehe

      Then..kiteorang direct gi kat homestay pak cik aku a.k.a balik kampung aku la kire...so..pakcik aku kasi la duduk homestay tu..hehe..anak sedare yang dah jarang balik langkawi la katekan..so..takkan nak tolak....erm..actually..itu plan last minit jugak...awal-awal plan nak g tido hotel..120 semalam bai..itu pun bilik untuk tiga orang..-_-...kalau semua kecik-kecik tak pe..ni ade..saiz..besa..adeh..

      So..dah bincang-bincang...then dah ambil kunci..pehtu..tengok rumah..dorang setuju..siap cakap..pergh..untung beb..pak cik aku amek 30 je satu malam..so..60 jela kirenye..ikutkan tiga hari..tapi pak cik aku cakap...60 sudah...so..60 la..kalau hotel..360 beb..so..duduk homestay tu..300 leh jimat..banyak tu bai..leh shoppiiiiing ceklat.....hehe...
Rumah hapi..area2 pantai kok la ni..
Hehe..HP..ntuk HyperPlasma..lalala

        Hari first..tak buat ape sangat..plan nak g makam mahsuri..tapi..tengok awan..cam tak mengizinkan..terus tukar plan lagi..kiteorang pown plan jejalan pusing langkawi hari tu..aku selaku pemandu terhormat..jadi la pemandu pelancong..since aku dah biase jalan kat sane..kiteorang singgah pantai kok..woot..best giler untuk camping..barbecue ke..terbaek..cuma...xleh mandi situ jela..pehtu..ronda-ronda sampai ke telaga tujuh..ronda je..sebab aku dapat tahu..telaga tujuh dah kurang air..adeh..cian2..

         Pehtu..kiteorang jejalan ke satu lagi lak..pantai cenang!..yesh2..kawan aku..punye la sengal habis..ade ke patut cakap.."weyh..sok pepagi datang sini..leh tengok minah saleh maen tepi pantai pepagi.."..zzz..aku la..nasib baek maen2..klu tak..aku tolak masuk laut dah..so..sehari tu..habis utk jejalan je pusing langkawi..best woot..then terimbau kenangan dulu-dulu..time arwah nenek..arwah atuk aku masih hidup..kiteorang salu balik langkawi..ade mcm2 jugak la aktiviti if semua keluarga balik..meriah2..tak macam sekarang..hurm..time change everything right??
Langkawi punye bowling..3ringgit utk sebelum kul 5..mari2..haha..

         Terdown to memory lane lak..itu nanti-nanti aku tulis..pehtu..oleh sebab bosan tak de aktiviti laen..kiteorang gi maen bowling..sampai kat langkawi cari bowling..wooot...haha..saje la..dah kawan kepada kawan aku tu cakap..sebelum kul 5..murah..so..tibai maen 4game..wakakaka...layan je..memang..enjoy giler la even hari first tak banyak aktiviti..huhu..
Terbaek tak?ngeh2...

           Malam tu lak..kiteorang makan sampai kenyang..giler sampai ngantuk tu..dengan driver-driver ngantuk..sape lagi..kalau bukan aku..adeh..mane tak..first makan satey..hehe..actually..kawan kepada kawan aku tu jual satey..dah kiteorang dah sampai langkawi..dia ajak la gi makan satey..banyak gak tu..free je..kawan-kawan..huhu..pehtu lak..kiteorang direct g kuah lak..amek angin malam..sambil-sambil makan lamp chop..pergh..terbaek giler la..mane tak ngantuk ye tak?hahaha..pehtu balik..semayang2 terus semua terbongkang..tidor la ape lagi..

Itu je utk hari first..next entri hari kedua pulak..huhu..till then..jumpa lagi..hehe..


P.S: Rindu nak balik kampung aku terubat sejak lebey kurang dua tahun tak balik..waaa...

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads