gravatar

Itu dia ciri kawan yang kita cari....

          Tak tahu apasal aku kena jugak bercakap pasal kawan dalam entri ni..tapikan..itu realiti pahit yang perlu ditelan agaknya dalam arena berkawan ni..serius..tak tahu apasal dan kenapa aku yang kena terima kawan-kawan gini..

         Aku tahu la..dan aku sedar...kadang-kadang tu aku tak jadi kawan yang perfect buat korang-korang yang anggap aku kawan..so..sory sangat-sangat..tapi bila dah jadi kat aku..terase makan dalam yang teramat la sangat la..memang sah-sah la..kawan time gembira banyak sekali..kawan time menangis..jangan harap la..

         Itu satu jenis...belum masuk yang jenis makan/ potong line..songlap duet..itu kes lagi parah..mujur tak ade lagi..kalau ade..memang..alamat kawan jenis tu siap la..jenis yang tak sedar diri buat celake kat orang lain..slamber je buat endah tak endah..jenis ni harap-harap tak ade la terciri dalam kelompok kawan-kawan aku..walaupun tak terjadi depan mata sendiri...aku dah dengar banyak dari kawan-kawan aku pasal kelompok kawan diorang...

        Yang aku agak bengkek sekarang ni...harap maklum la..sape-sape yang ade ciri gini..sory to say..aku mungkin buang ko dari list kawan aku..dan jangan banyak soal mengape..Time perlukan..pergh..tup..tup nampak je aku..tegur bukan main..sihat? baik? padahal sebelum ni tak ade langsung aku kat mata korang..

       Ape aku nak kategorikan kawan gini? Sesuai kot jenis perlukan pertolongan/ barang ape yang rase aku boleh menyumbang..terus nampak..berpinar-pinar mintak tolong.."Ko leh tolong tak?" itu la biasenye ayat keluar lepas tanye..ko buat ape..ko sihat ke sekarang..alahai..berlakon kena ada mukadimah jugak ke?

       Kawan ape tenggelam timbul..time susah cari orang time senang..langsung tak terlintas name aku kat kepala..semak kepala aku bile mende alah pasal kawan timbul..Dan memang aku cakap terus terang..aku akan nampak dasar-dasar korang yang rase nak buat gitu..Kalau kawan bersebabkan harta, pangkat, dan sebagainya dan korang dengan niat berkawan disebabkan nak menumpang gitu..tak ikhlas tu..

       Itu la pasal aku tanak bercakap banyak pasal kawan..karang ade je yang aku tak puas hati..tapi aku manusia jugak..paham erti hukum alam..jangan kita ingat kita buat itu ade sebab niat sesuatu..orang lain tak tahu..simpan dalam kepala yang orang dah masak dengan perangai korang..

       Serius aku cakap kat sini...kalau ade terlintas dalam benak hati korang yang berkawan dengan aku atas dasar korang boleh cari aku time susah...pastu time dah senang langsung tak pandang..tolong la..jangan sampai aku sound direct sebab aku tahu dan aku paham..aku tak nak korang terase dengan bahasa yang aku keluar nanti..cukupla sekadar take note bila aku up entri camni..dan tak point anybody lagi..

       Bukan aku tak ikhlas tolong korang..tapi berpada-pada la nak berlakon kawan pown..berlakon biar berhemah..ni tak..time perlu..pergh..tak kisah aku sibuk...tengah buat ape..minta tolong itu ini...dan aku cakap terus terang..aku bantu sorang-sorang..sampai settle ape yang perlu tu..itu pun aku buat sekadar aku termampu..sebab atas dasar "kawan"..tapi..hampeh.."thnx/ terima kasih"..pastu kelam..langsung tak tegur aku..mungkin berbulan..mungkin bertahun..itu pun kalau ade yang boleh aku tolong lagi kan?


P/S: Think rasional la bila dalam bab berkawan..tak semua orang ambil endah tak endah dengan sikap kita..Cakap banyak pun tak guna kalau sikap tu terus ade dalam diri..sendiri take note la..

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads