gravatar

Owh...saya suka seni kertas...anda bagaimana?

         Hai-hai selamat malam?.hehe..lame rase aku xhupdate kat blog ni..[padahal baru je smlm]..ntah..sejak dua menjak ni..al maklum keadaan traffic internet menjadi sesak dek kesimpulan cable dasar laut..atas dasar tersebut pembekal-pembekal internet menjadi buntu ditambah kegilaan demand untuk mengonlinekan diri..adei..

        Al-maklum la jugak..sekali aku buka internet ke..ber enam tujuh lapan tab sekali gus..itu hobi..hehe..mane tak sesak dibuatnye..melihatkan situasi bertambah parah..so aku assume..aku berpuasa sekejap dari keluar idea mencurah-curah tiga empat entri satu hari..adei..



       Sekarang ni..untuk mengantikan diri atau membizikan diri dari memikirkan keadaan internet yang tak lekang dek aku garu kepala..aku tengah mencari hobi baru..dalam mase yang sama..nak habiskan novel-novel Hlovate yang masih bersisa kat rumah ni..

      Disni aku nak mengajak la korang..mane tahu ade yang berminat dengan mende-mende gini untuk isi mase lapang dengan hobi yang agak kreatif ni dan agak complex untuk diselesaikan..itupun kalau korang bukan jenis kaki rempit dan kaki lepak diwarung Pak Zaman dan Encik Shopping Complex..

     Aku kat rumah ade hobi baru disamping dua tiga hobi yang lain..rase ni tension..alih ke situ kejap..antara mende yang aku salu sangat buat time gini..1st..Siapkan novel/sambung cerpen...2nd..habiskan novel Hlovate yang sekali aku bukak..sure kene berpuluh muka surat habis..3rd..gunting-gunting gam kertas..haha..

     Disini aku nak cerita yang hobi 3rd aku..korang tahu tak pasal papercraft? Kalau korang tak tahu..rujuk sini, sini dan sini..itupun kalau korang minat la..tapi serius..best!..tiga site tu aje yang aku leh provide yang mane aku rasa bagus dan memang kreatif habis untuk korang cuba..kalau nak lagi..just google papercraft..berlambak-lambak..

     Disini mungkin korang tak berapa tahu lagi..or mungkin tak pernah tahu..so mungkin aku nak dedahkan sikit la kat sni..korang percaya tak..dengan kertas A4..korang boleh buat model figura gundam..dan macam-macam lagi..memang semart habis la..so..ape kate..korang pilih satu..dan try..nak buat tu agak memerlukan kesabaran tahap cipan tunggu bilik air jugakla..tapi bila dah siap..pergh...puas hati habis la..

       Kat bawah ni aku ade provide sikit gambar-gambar model yang berjaya diorang hasilkan dengan kreativiti imiginasi terhadap 3D..dan terhasil guna KERTAS AJE! Jom Layan...

Topeng Anbu dalam naruto.
Sweet la..percaya tak dari kertas?model cloud saiz besar ni..huhu
hoho..kreatif kan?
P/S: Amacam..ada berani nak try?.Hehehe...tak perlu habiskan duet banyak-banyak semata-mata nak beli figura yang mahal-mahal sedangkan boleh buat dengan kertas..kreativiti tu penting..kan?

Apa korang rasa..cuba tinggal pendapat sikit..paling kurang dua tiga baris pun cukup..jangan tinggal nombor telefon pulak..karang pakwe-pakwe anonymous ambil mengorat gua tak taw.

P.S: Komen yang ada link/url, gua delete direct, sorry, gua tak mahu blog gua dilabel google, blog spam.











Create an Ad

Sponsored

Disclaimer

Any attempt to copy my blog/ post(s)/ idea(s)/ identity(ies) and you shall ask me first. If not, you gonna be a dead meat.
*Note:If you think YOU stalking me, then you're stupid.

copyright © DaLovaC Tales 2010.

Any exchange link. Please fill the form here or here.

Feel free to email me : (Nanti gua rajin gua buat email.)

Extravaganza

Share on Facebook

Features Notes

Wishlist

Can delivery a good story
Publish My Own Novel
Married
My Own homeyyy

Links

Links

My Dearest Friends

My Blogroll

Ads

My Ping in TotalPing.com
More ads